Thursday, September 19, 2013

Awas : Daging LEMBU Tiruan diperbuat dari daging BABI

Macam-Macam!!!

Daging tiruan diperbuat dari daging babi dan dirawat menggunakan bahan kimia untuk kelihatan seperti daging lembu!

Kita bersimpati dengan sahabat-sahabat kita disana yang besar kemungkinan telah tertipu dengan sindiket yang amat jahat ini.

Semuga ianya tidak sampai kesini dan semuga penemuan ini menjadi iktibar buat semua bagi mengetatkan kawalan kemasukan daging dari luar serta pemantaun barangan halal di Malaysia.

Kita kena berhati-hati dan sentiasa berwaspada dengan apa yang kita masukkan ke mulut kita kerana ada sahaja manusia yang tak bertanggungjawap yang bertindak tanpa sebarang batas moral hanya demi keuntungan.

Kita juga telah banyak diberitakan tentang ubatan dan pemakanan tambahan yang tidak memenuhi piawaian halal, tidak mendapat kelulusan Jabatan Kesihatan dan mendatangkan mudharat jangka panjang ... berhati-hatilah memilih dan jangan sesekali membuat pilihan berdasarkan kepada harga dan testimoni yang menarik semata-mata.


20,000 kilos of fake beef seized in Xi'an


fake-beef.jpg
Police in Xi'an, Shaanxi province have seized over 20,000 kg of fake beef made from pork and treated with chemicals, JRJ reports.
The pork was treated with chemicals, including paraffin wax and industrial salts, to make it look like beef. The factory sold over 1,500 kg of the fake beef to local markets at around 25 to 33 yuan per kilo.
Six workshops producing the 'beef' have been shut down and the meat seized as evidence.
The news will come as particular concern to Xi'an's large Muslim community, who may have been buying some distinctly non-halal beef.
[Image credit: CNWest]

No comments:

Post a Comment