Sunday, July 28, 2013

Manusia Elektrik

Manusia Ini Mampu Terima Renjatan Elektrik-Elektrik Mohan atau Electro-Man, sebagai Raj telah dikenali di seluruh dunia mempunyai super kuasa menakjubkan . Hanya seberapa caj kecil elektrik boleh membawa maut kepada kebanyakan manusia, tetapi orang ini boleh mengalirkan elektrik dan tanpa terjejas sedikit pun. jika di lihat tiada apa-apa kelebihan pada manusia ini yang kelihatan, tetapi berkaitan dengan sumber kuasa elektrik, Raj Mohan Nair boleh melakukan perkara-perkara yang luar biasa. Dia tidak mengeluar bolt kilat dari tangan atau apa-apa, tetapi dia boleh menghidupkan mentol atau pengisar elektrik dengan menyalurkan dua wayar hidup dan membenarkan sejumlah besar elektrik melalui tubuhnya.
Beliau mungkin tidak kelihatan seperti superhero yang ada dalam buku komik, tetapi dia kelebihan daripada yang lain daripada manusia yang boleh bertahan. Jika wayar ini menyentuh badan mana-mana manusia lain, tenaga elektrik yang akan menyebabkan organ-organ mereka gagal dan berhentikan jantung mereka, tetapi tidak di Mohan. Dengan satu wayar dalam mulutnya untuk kekonduksian yang lebih baik dan lain-lain di tempat lain di tubuhnya, Mohan membolehkan jangka arus elektrik melalui dia dan ke dalam apa jua peranti lain dia cuba untuk dihidupkan.
Kisah bagaimana Elektrik Mohan pertama kali diketahui ,beliau mempunyai kelebihan super-kuasanya.
Raj kehilangan ibunya ketika dia berusia tujuh tahun. Kecewa, dia cuba untuk membunuh diri dengan memanjat transformer dan memegang salah satu wayar hidup. beliau kekaguman , tiada apa yang berlaku. Itulah apabila dia sedar dia telah diberkati dengan hadiah dari Tuhan. Sejak itu, beliau telah mengejutkan dunia dengan imuniti kepada elektrik. Tetapi bagaimana orang ini dapat bertahan sehingga 10 amp arus elektrik tanpa terkena renjatan? Daniel Browning Smith menguji Raj Mohan Nair untuk elektrik menggunakan multimeter, dan mendapati bahawa badan beliau adalah lebih 10 kali lebih tahan daripada purata manusia . Walaupun matanya berlapis berlapis lebih apabila elektrik melalui tubuhnya, menjadikan dia buta buat sementara waktu, ini India Elektro-Man boleh menahan elektrik yang cukup untuk kuasa yang panas-plat. Jika orang biasa terdedah kepada kuasa yang banyak untuk hanya sebahagian kecil daripada kedua ia akan menyebabkan kerosakan otot kekal dan menghentikan jantung mereka.

No comments:

Post a Comment