Friday, June 14, 2013

Anak Yatim? Berdosa sungguh !!!

Rumah Amal Buah Hatiku: The truth finally revealed.

Dalam dunia ni ada macam-macam cara manusia nak menipu untuk mendapatkan wang.
Tak perlu disebut satu persatu. Nanti habis satu entri untuk itu sahaja.
Namun, tidak aku sangka sama sekali, ada juga organisasi/individu yang sanggup 

mempergunakan
anak2 sendiri untuk mendapatkan quick cash, easy life.

Rumah Amal Buah Hatiku

Sejak aku share gambar dan kisah kedhaifan mereka di laman facebook,
beratus/beribu orang2 yang kasihkan anak2, suka beramal jariah, berebut-rebut

 menghulurkan bantuan.
Seolah-olah inilah peluang yang dinanti-nantikan selama ini untuk menolong mereka yang 

kurang bernasib baik, tambahan lagi bila anak2 ini diperkenalkan sebagai anak-anak yatim/asnaf/miskin.

Siapa tak lembut hati tengok wajah2 suci mereka. Mereka anak2 kecil. Seperti anak2 kita juga.

Wajah anak kecil mudah menyentuh hati kita. Apatah lagi jika matanya memandang tepat 
ke wajah kita,
walaupun setakat dalam gambar.


Lebih sayu hati bila status anak ini dikatakan anak yatim. Terbit rasa sayang dan kasihan.
Seusia muda begini, secomel begini, apalah malang nasibnya yang terpaksa berjauhan 

dengan keluarga
kerana kematian ibu/bapa.


Wajah comel ini, walaupun penuh ruam di muka akibat penyakit eczema,
tetapi renungan matanya yang terus ke hati kita membuatkan kita meronta2 untuk mendakap 

anak ini, memberikan bantuan seberapa segera supaya penderitaannya segera berakhir.
Supaya wajah comel ini akan jadi licin dan mulus seperti anak2 lain.


Kerana wajah2 beginilah, sumbangan datang tidak putus2 semenjak kisah mereka dikongsi 

di laman facebook. Terlalu banyak sumbangan yang diterima, malah ada yang datang sejauh
 Johor untuk melihat dan memeluk sendiri anak2 yang dikatakan yatim/miskin/asnaf ini.
 Ramainya yang berhati mulia.
Dan mereka yang berhati mulia ini tidak sedar bahawa keikhlasan mereka sedang 

dipermainkan oleh pengurus dan pengasuh di sini.

Ketika mula2 aku berusaha mendapatkan perhatian pelbagai pihak untuk membantu RABH 

sebaik mungkin, ada beberapa pihak seperti cuba menutup periuk nasi mereka ini. Malah, 
Mazidul yang pada mulanya menulis entri yang agak positif impaknya, 
JANGAN BIARKAN HATI MEREKA TERCALAR ), kemudiannya menulis tentang 
keraguan beliau tentang status rumah 
amal ini (PUAN, BERITAHU FAKTA BERHUBUNG STATUS DAN OPERASI RUMAH AMAL) 
Aku jadi marah. Sudahlah aku bertelingkah dengan AJK kawasan melalui facebook dan

 telefon, Mazidul pula menulis yang bukan2. Dan aku nampak beberapa komen negatif 
ditulis di beberapa post mengenai RABH.

Apa ni? Kenapa nak dengki dengan rezeki anak2 kecil yang kehilangan ahli keluarga 

mereka? 
Yang memang cukup penat hidup dalam kemiskinan. Kenapa hati sebusuk itu? 
Jika tak mahu bersedekah, tolong jangan halang orang lain dari melakukan amal kebajikan. 
Sedekah yg diberi bukan dari poket kamu, ini poket aku.

Kemudian aku menghantar email kepada Mazidul, bertanyakan kenapa beliau menulis

 sebegitu di blog nya.
Akhirnya kami dapat berbual. Aku cuba mempertahankan maruah RABH dengan 

segala info yang aku tahu mengenai RABH. Apa yang dikongsi oleh Pn Asiah, pengasuh2 
dan Puan Siti (pengurus RAPM), aku kongsi juga pada Mazidul. 
Aku cuba sehabis mungkin supaya Mazidul berubah fikiran.

Tapi memandangkan beliau dari jurusan kewartawanan, dan telah berjaya membongkarkan beberapa sindiket meminta sedekah dengan mempergunakan anak2, aku mohon supaya 

Mazidul tampil dengan bukti yang boleh mengaitkan RABH dengan Arqam. Aku juga setuju untuk bekerjasama bagi mendapatkan kebenaran di sebalik pengurusan RABH.

Maka, aku ajukan pertanyaan kepada Puan Asiah, Angah (pengasuh) dan Puan Siti samada mereka2 ini punya kaitan dengan Arqam. Aku bertanya pada Puan Asiah samada suaminya


 iaitu Ustaz Ridwan, pernahkah dia berguru dengan Abuya (Ashaari Muhammad) atau ada
 sebarang kaitan dengannya. 
Jawabnya "Mana ada, kan Abuya dah mati." Jadi, saya beralih kepada Angah dan Puan Siti.
Kedua2 mereka juga menyangkal dakwaan itu. 
Baiklah. Aku percaya bulat kerana ketika itu masih belum ada bukti yang boleh mengaitkan

 RABH dengan Arqam/Rufaqa/GISB.

Soalan aku pada Puan Siti "Kenapa semua nama budak2 lelaki di RAPM dan RABH

 bermula dengan Muhammad? Tak kan kebetulan anak2 yatim/miskin seluruh tempat, 
nama mereka bermula dengan Muhammad? Adakah nama ni diberi sebab mereka tinggal di sini?"

Jawab Puan Siti, :"La, nak buat macam mana. Dah mak ayah bagi nama macam tu."
Angah pernah menjawab soalan ini dengan berkata "Dalam surat beranak pun macam tu."

Oleh kerana aku telah mengajukan idea untuk membuat program Sponsor A Child, aku memerlukan dokumen anak2 ini untuk disalin, dan aku perlukan juga dokumen pengesahan 

seperti sijil kematian, sijil cerai, surat pengesahan miskin/asnaf bagi memudahkan urusan 
program tersebut. Pelbagai alasan diberi.
Tapi kebanyakan masa, mereka mengelak diri dari menjawab pertanyaan/permintaan aku.

Ok, walaupun timbul keraguan, tapi tak terdetik pun di hati aku mereka ini ada kaitan dengan 

Arqam. Bagi aku, Arqam dah lama berkubur. Dulu ada juga tahu sedikit pasal kemunculan 
mereka dengan menggunakan nama Rufaqa, tapi aku tak ambil peduli. Aku juga tak peduli 
tentang Ayah Pin, atau Al Maunah atau apa juga ajaran sesat larat yang ada di Malaysia ni. 
Sebab bagi aku, selagi mereka tidak mengganggu keharmonian hidup aku, apa yg mereka 
buat bukan masalah aku.

Tidak lama, keesokkan harinya, Mazidul tampil dengan bukti bergambar dari laman facebook

Ustaz Ridwan(suami Puan Asiah), yang jelas menunjukkan ketaksuban mereka terhadap 
Abuya. 'Semuanya berkat ABUYA ALFATA ATTAMIMI'

Link blog Mazidul : MASYARAKAT BERHAK TAHU FAKTA HUBUNGAN RUMAH AMAL DAN ABUYA AL-ARQAM (UPDATED)


Yang dibulatkan ialah Puan Asiah, pengurus RABH. 
Aku pernah ternampak wanita bertudung hitam itu di Rumah Amal Peribadi Mulia (RAPM) Kajang. 
Ini suami mereka, Ridwan Alisabi adalah penaung/founder RAPM.



Dari laman facebook Ridwan Alisabi
anda sendiri boleh lihat komen2 menerusi gambar2 yang ada di laman tersebut. 
Contohnya seperti di bawah ini.



Tahun 2011 sahaja sudah ada 3 isteri dan 14 anak.
Tahun 2013?


Dan cuba lihat ini,
Ridwan Alisabi mengatakan yang beliau diijazahkan Zikir Agung.
Ijazah maknanya sudah habis menuntut bukan?
Menuntut ilmu dari Abuya.
Jadi, kenapa Puan Asiah menipu aku?



Apakah Zikir Agung? 
Inilah muka depan buku Zikir Agung.




Dan ini adalah antara halaman dari buku Zikir Agung




Banyak lagi kepesongan ajaran Arqam 
yang mula dikongsi oleh bekas2 ahli jemaah di laman facebook dan blog.


Jadi, selama ini sumbangan yang diberikan bukanlah sampai kepada anak2 yang 

kehilangan ibu bapa. Mereka juga bukan di kalangan orang2 susah. Asnaf juga tidak.
Dan anak2 ini adalah anak2 jemaah sendiri. Seorang bapa memiliki lebih dari 10 anak.
20-40 bilangan mereka. Itu baru dari seorang lelaki. Ada ramai ahli jemaah sebenarnya.
Dan inilah anak2 mereka. Ini adalah pusat asuhan anak2 jemaah.
Mungkin hanya seorang dua anak yg betul2 yatim/miskin ditempatkan di sini untuk mengaburi 


mata pihak berkuasa.

Namun, bagi pengurus dan pengasuh, anak2 yang mereka pelihara memang anak yatim.
Tetapi yatim iman, yatim ilmu. Itu istilah yatim bagi mereka.
Contohnya seperti di link ini Erti yatim yang hakiki

Di bawah ini, dari artikel yang disampaikan oleh Abuya seketika dahulu
(aku perlu dapatkan lebih maklumat mengenai ini)
inilah antara kata2 yang boleh kita gambarkan bahawa anak2 mereka ini sebenarnya mewah kerana penipuan mereka mendapatkan sumbangan dan dana dari individu dan syarikat.


Ahli2 jemaah yang lelaki disarankan berkahwin 4.
Kalau boleh, lagi ramai anak lagi bagus.
Lebih besar bilangan pengikut, lebih kuat pengaruh mereka nanti.
Anak2 kecil ini akan dibesarkan dengan ajaran yang dibuat oleh Abuya.

Terlalu banyak perkara untuk dikongsi namun cukuplah ini sahaja untuk entri kali ini.

Bukan aku secara tiba-tiba menjadi taksub untuk mengetahui kegiatan Arqam,
cuma aku agak marah bila niat baik aku membantu anak2 di RABH rupanya mereka 

peralatkan untuk kesenangan sendiri. Bukan aku seorang ditipu, malah semua hamba2 
Allah yang ikhlas bersedekah kerana kasihankan anak2 ini turut ditipu. Bukan setakat di 
Malaysia sahaja, ada penyumbang dari luar negara turut memasukkan wang untuk mereka. Menggunakan nama agama untuk mengaut keuntungan dan membiaya 'kos perjuangan'
 mereka.

Akan ada beberapa komen di bawah entri ini aku pasti.

Silakan menulis apa2 sahaja jika mahu berkongsi dengan masyarakat siapakah sebenarnya mereka. Diharapkan penipuan mereka ini akan dihentikan oleh pihak berkuasa dengan 

kadar segera.

Ini adalah artikel yang ditulis pada Mac 31, 2011
Al-Arqam masih wujud, gunakan rumah anak-anak yatim

Dua lagi artikel, antara cawangan yang mendapat bantuan besar kerajaan pusat.
Akui seru nama Abuya
Rumah kebajikan paksa anak yatim seru nama 'Abuya'


Sebelum berpisah, anda boleh tonton video2 ini.

Di bawah ini adalah rutin yang anak2 ini perlu buat setiap kali selepas solat.
It seems harmless to me. Just a meditation, I supposed.



Dan ini pula lagu yang selalu dipersembahkan oleh mereka ketika menganjurkan 
majlis2 amal mereka.
Suara budak perempuan tu memang sedap. Kalah Shila Amzah. Key tinggi okeh!


Di bawah video ini adalah lirik lagu Power Kaabah.


Sumber : Adeezroom  

No comments:

Post a Comment