Saturday, January 24, 2015

Pilihan Raya PBT – DAP Mahu Tubuh Negara Dalam Negara



Jika tidak diberitahu dengan kadar segera kepada orang Melayu berkenaan hasrat DAP mahu ada kan Pilihanraya PBT, mereka akan kehilangan sebahagian dari tanahair mereka sendiri.

Kita juga amat terkejut apabila Presiden PAS Hj Hadi menyebut sebegini –
Pilihan raya Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) yang diperjuangkan DAP di kawasan majoriti Cina bandar boleh melebarkan jurang penguasaan ekonomi di antara penduduk bandar dan desa sehingga boleh mengulangi rusuhan kaum 13 Mei, kata Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini.

Kita terkejut kerana sudah lama kita beranggapan Tuan Hj Hadi tidak ada pemikiran sendiri dan juga bias kepada banyak perkara kerana kedudukan politik nya. Selain itu kita juga anggap Tuan Hj Hadi sebagai naif.

Tetapi,  dengan kenyataan yang di buat nya seperti yang boleh di lihat dibebrapa portal dan dada akhbar kita mula berfikir mungkin setelah di “kena’ kan dan di perbudakan banyak kali baru mungkin Tuah Hj Hadi mendapat hidayah. 

Ilmu agama suda lama ada, tetapi hidayah belum ada, dan kini sudah mula dapat lihat dengan mata kepala nya siapa itu DAP.

Selain itu kita mungkin berfikir akibat saman yang di kenakan kepada nya yang boleh di selamatkan oleh KETUM hanya dengan satu panggilan talipon sahaja jika dia mahu kepada anak buah nya , tetapi tidak berlaku kerana KETUM ada niat dan rencana lebih besar dengan Al Sabun jika ketiadaan Hj Hadi.

PAS memang terperangkap dengan tindakan ego dan takabbur nya sendiri , selain parti nya di rogol oleh PASMA yang Islam  nya “suspect” dan juga orang nombor dua PAS yang baju PAS tapi seluar dalam DAP.

Kini jika di amati niat DAP mahu ada kan pilihanraya PBT ada lah umpama mahu merampas kawasan sebagai milik peribadi DAP kerana pasti akan menang dengan hampir semua kawasan yang bertanding akan jadi milik DAP.

Bayangkan lah dengan kuasa di Pulau Pinang pun tiada siapa lagi dapat sentuh puak kiasu , apatah lagi apabila mereka menang di kawasan PBT yang mereka tanding nanti.

Jika ia berlaku (pilihanraya PBT) mereka akan jadi raja kawasan itu, jika mereka mahu tutup jalan atau letak kerusi di tengah jalan pun Polis tidak boleh buat apa kerana itu ada lah negara kecil mereka.

Beberapa bulan lalu , gangster , along, tonto tokey mesin judi , rumah urut semua nya tersepit kerana tindakan Polis. 

Kini jika DAP kuasai PBT mereka boleh jadi tokey besar dan selamat kan saluran dana nya dan kumpulan pengundi nya dari golongan ini.

Jadi dalam mahu mengambil alih kuasa negara mengguna kan barua dan macai dari kaum melayu sendiri, yang akal nya amat sendat , dan fikiran nya terlalu anti UMNO sehingga tiada lagi boleh berfikir sedkit pun, mereka rencana kan plan B ia itu pilihanraya PBT.

Jadi serangan datang dari pelbagai arah, sambil kawasan melayu mereka hantar calon melayu dan kawasan cina mereka secure kan dengan calon cina maka niat mahu ambil alih pemerintahan akan berjaya.

Mereka perlekehkan dan menghantar fitnah berkenaan persempadanan semula kawasan undi , sedang kan ia nya sudah tiba waktu schedule nya dan persempadanan semula, tapi dalam waktu sama kawasan bandar majoriti mereka mahu mereka kuasai sepenuh nya dengan pilihanraya PBT.

Whats theirs is untouchble, but whats belong to others is for their take as well. that is DAP. If you have friends like DAP you dont  need enemy.
Dalam senyap mereka sudah pun buat kerja di tabung deposit BN di Sabah dan Sarawak.

Orang melayu usah gembira sangat jika UMNO tumbang, kerana  bukan mereka yang berkuasa , bah kan mereka tidak harus bergembira kerana mereka juga bakal jadi hamba secara perlahan.

Melayu harus lihat bagaimana azan subuh sudah di senyap kan di Pulau Pinang hasil kerjasama parti Islam dan kaffir yang mereka pilih.Jawapan kepada hal ini seperti “UMNO lagi teruk” sudah tidak boleh diaplikasi kan lagi.

DAP se saat pun tidak pernah leka dalam rencana nya, ia survival bangsa dan puak DAP.

Ketika TG HJ Hadi berkata ia bakal cetus 13 Mei , sedikit pun Hj hadi tidak silap. DAP amat benci kepada sesiapa yang ungkit peristiwa itu kerana 3 hari sebelum kejadian DAP lah yang menjadi penyebab nya.



Malah DAP sanggup upah orang nya untuk rewrite peristiwa 13 mei kerana mahu ia tidak di jadi kan iktibar oleh anak muda.


DAP serupa dengan Anwar , suka kepada orang Muda kerana ketika mereka buat onar anak muda belum lahir.

Generasi Facebook dan Whatsapp ini amat mudah mereka manipulasi, golongan yang tidak suka menimba sejarah dan asyik dengan permainan komputer ini memang sesuai di lauk kan.

Jika HJ Hadi betul bersikap keras kepada kehendak DAP ini, kita anggap lah ia satu satu nya jasa setelah berpuluh tahun kecimpung dalam dunia politik.

Jangan biarkan DAP berjaya laksana kan rencanaq nya, halang selagi mampu.




Sila juga baca ini di tulis ketika PRN teluk Intan.
http://thechulan.blogspot.com/2014/05/45-tahun-lalu-di-bulan-ini-sebelum.html

No comments:

Post a Comment